Referências: |
1. Almeida, F. J.; Almeida, M. E. B. B. Liderança, Gestão e Tecnologias: Para a Melhoria da Educação no Brasil. São Paulo: Parceria PUC-SP/Microsoft. 2006. 2. Almeida, F. J.; Fonseca Júnior, F. M., Projetos e Ambientes Inovadores. Brasília: MEC-Proinfo, 2000. 3. Barba, C.; Capella, S. Computadores em sala de aula: métodos e usos. Porto Alegre: Artmed, 2012. 4. Castells, M. A sociedade em rede: a era da informação: economia, sociedade e cultura. 4. ed. São Paulo: Paz & Terra, 2000. 5. Cotton, B.; Oliver, R. Understanding Hypermedia. New York: Phaidon, 1999. 6. Gilbert, J.; Visualization in science education. New York: Springer 7. Gupta-Bohowon, M. et. al.; Chemistry Education in the ICT age. New York: Springer, 2009. 8. Habraken, C. L. Integrating into Chemistry Teaching Today’s Student’s Visuospatial Talents and Skills, and the Teaching of Today’s Chemistry’s Graphical Language. Journal of Science Education and Technology, v. 13, n. 1, 2004. 9. Hokyoung, R.; Parsons, D.; Innovative mobile learning. New York: Hershey, 2009. 10. Kress, G.; Multimidality: a social semiotic approach to contemporary communication. New York: Routledge, 2010. 11. Kress. G. et. al.; Multimodal teaching and learning. London: Continuum, 2001. 12. Meszaros, I.; O Poder da ideologia. São Paulo: Boi Tempo Editorial, 2004. 13. Moran, J. M. Ensino e educação de qualidade. In: Moran, J. M.; Masetto, M.; Behrens, M. Novas tecnologias e mediação pedagógica. 8. ed. São Paulo: Papirus, 2004. Disponível em: <http:// www.eca.usp.br/prof/moran/qual.htm>. Acesso em: 05 abr. 2012. 14. Santaella, L. Matrizes da linguagem e pensamento. Sonora, visual, verbal. Aplicações na hipermídia. São Paulo: Iluminuras, 2001. 15. Sha, L.; Looi, C.-K.; Chen, W.; Zhang, B. H.; Understanding Mobile Learning from the Perspective of Self-Regulated Learning. Journal of Computer Assisted Learning, v. 28, n. 4, 2012. 16. Souza, R. R.; Alvarenga, L.; A web semântica e suas contribuições para a ciência da informação. Ciência da Informação, Brasília, v. 33, n. 1, p. 132-141, jan./abr. 2004. 17. Ultay, N.; Calik, M.; A Thematic Review of Studies into the Effectiveness of Context-Based Chemistry Curricula. Journal of Science Education and Technology, v. 21, n. 6, 2012. 18. Vygotsky, L. A.; A formação social da mente. São Paulo: Martins Fontes, 1984. 19. Vygotsky, L. A.; Pensamento e linguagem. São Paulo: Martins Fontes, 1991. 20. Wong, L. -H.; Chen, W.; Jan, M.; How Artefacts Mediate Small-Group Co-Creation Activities in a Mobile-Assisted Seamless Language Learning Environment. Journal of Computer Assisted Learning. v. 28, n. 5, 2012. |